HD2 op zout water onder zeil!!

Inschrijven nieuwsbrief

Dirk Reitsma Jutter van het jaar 2013| 22-July-2019

DEN HELDER - Dirk Reitsma (1942) is de nieuwe ‘Jutter van het Jaar’ Dat maakten burgemeester Koen Schuiling en gewezen Jutter van het Jaar Gerard Woestenburg maandagmiddag tijdens de nieuwjaarsreceptie bekend. Reitsma is hiermee de veertiende Jutter aan wie deze eretitel is toegekend.

Acht kandidaten waren deze keer voor de titel ‘Jutter van het Jaar 2012’ voorgedragen. Een jury van oud-winnaars van deze titel heeft zich over de voordrachten gebogen en vervolgens besloten twee kandidaten te nomineren, namelijk mevrouw Liesbeth de Jong (verdiensten op maatschappelijk gebied) en de heer Dirk Reitsma. De heer Reitsma is de gelukkige die met de eer mag gaan strijken. Naar de mening van de jury, die dit jaar bestond uit Fia Smit, Anita Hoedjes, Dick van der Weide en Gerard Woestenburg, komt hij het meest voor de titel in aanmerking.

,,Hij krijgt de titel vanwege de grote waardering die bestaat voor zijn jarenlange, uitstekende en belangeloze verdiensten voor het behoud en herstel van het monumentale en het nautische erfgoed van de gemeente Den Helder. Daarnaast voor zijn langdurige inzet als vrijwilliger in het Hospice en verpleeghuis Den Koogh.”

Bron: Noord Hollands Dagblad